تحولات لبنان و فلسطین

قدس آنلاین :مدیرکل استاندارد استان اصفهان با بیان اینکه این اداره کل واحدهای تولیدی را بعد از کسب پروانه کاربرد علامت استاندارد رها نمی کند، گفت: فشارهای استاندارد بر واحدهای تولیدی بعد از گرفتن پروانه برای رعایت اصول کمی و کیفی تولیدات و محصولات افزایش می یابد.

استانداردی ها با دریافت علامت استاندارد رها نمی شوند

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان ،غلامحسین شفیعی اظهارکرد: مدت اعتبار کاربرد علامت استاندارد برای واحدهای تولیدی یک سال است.
وی افزود: عملکرد واحدهای تولیدی در مدت یکسال از سوی بازرسی این اداره کل مورد ارزیابی و به آنها نمره داده می شود.
وی با اشاره به اینکه نمره ها به صورت عمده، جزیی و بحرانی است، تصریح کرد: اگر نمره واحد تولیدی به 60 برسد تذکر و اخطار، نمره 90 تعلیق پروانه واحد تولیدی و دریافت 120 امتیاز منفی، ابطال پروانه فعالیت را به دنبال دارد.
وی تاکید کرد: واحدهایی که نمره بحرانی دریافت کنند، به طور جدی از ادامه کار آنها جلوی گیری می شود.
شفیعی با بیان اینکه از واحدهای تولیدی که مشکل دارند و هنوز پروانه استاندارد نگرفته اند به صورت سرزده بازرسی می شود، تصریح کرد: کارشناسان و شرکت های بازرسی برنامه ریزی شده از خط تولید شرکت ها و واحدهای تولیدی نمونه برداری می کنند.
وی با اشاره به اینکه نمونه تولیدات شرکت ها از بازار و حتی شهرستان های کوچک خریداری می شود، اضافه کرد: محصولات یک واحد تولیدی که بویژه در شیفت های غیر از روز تولید می شود از لحاظ کیفیت مورد ارزیابی و بررسی می شود.
به گفته وی، محصولات تولیدی سایر استانها که علامت استاندارد دارند و در اصفهان توزیع می شود نیز نمونه برداری شده و در صورت مشاهده مشکل یا مغایرتی به اداره استاندارد آن استان اطلاع داده می شود تا برخورد قانونی با تولیدکنندگان آنها انجام دهند.
مدیرکل استاندارد استان اصفهان گفت: در آذر و دی امسال این اداره کل، پروانه یک واحد تولید فراورده های پروتئینی را رفع تعلیق کرد.
وی افزود: در دو ماه گذشته همچنین پروانه دو واحد کالای ساختمان تعلیق شده و دیگر مجاز به تولید و استفاده از علامت استاندارد نیستند.
به گفته وی، این واحدها ظرف سه ماه مهلت دارند که رفع عیب کنند و درغیر این صورت پروانه کاری آنها ابطال می شود.
شفیعی تصریح کرد: اداره کل استاندارد اصفهان در آذر گذشته 23 پروانه و دی نیز 17 پروانه شرکت های تولیدی را باطل کرد.
وی همچنین گفت: پروانه کاربرد علامت استاندارد تعداد زیادی از واحدها به دلیل تعطیلی و مراجعه نکردن برای تمدید، باطل شده است.
به گفته وی، در دو ماه گذشته بیش از 20 مورد محصولات استانهای دیگر مشکل داشته که به اداره کل آن استانها اعلام شده است.
وی با بیان اینکه کنترل کمی محصولات از لحاظ وزن و ابعاد انجام می شود، اضافه کرد: درصورت مشاهده مغایرتی به عنوان کم فروشی به تعزیرات معرفی می شود.
وی تاکید کرد: هنوز درباره تناسب عکس کالا با محصول موجود در بسته بندی، استانداردی تعیین نشده اما محتویات درج شده در کالا و نام تجاری و علامت تجاری که ثبت می کنند باید متناسب با نوشته های روی بسته بندی باشد.
به گفته وی، اگر کیفیت محصول با نوشتار روی جلد یا جعبه آن متفاوت باشد اداره کل استاندارد برخورد می کند.
وی تاکید کرد: باید مواد استفاده شده در کالا و محصولات، وضعیت نگهداری و موارد مصرف آن روی بسته بندی آنها ذکر شود.
شفیعی همچنین در زمینه استاندارد محصولات کشاورزی نیز گفت: در دوماه اخیر 72پروانه برای محصولاتی مانند خیار، گوجه فرنگی، سیب زمینی و کدو صادر شده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.